داستان بین تیسوت و مسابقات ماشین سواری زمانی شروع شد که راننده سوییسی “هری زویفل” یک عکس امضا را به تیسوت در سال ۱۹۵۸ فرستاد. روی آن عکس این متن نوشته شده بود: تیسوت من در هر مسابقه کنار من است.

کالکشن pr16

در سال ۱۹۶۵ مسابقات ماشین سواری با الهام گرفتن از تیسوت برای معرفی مدلی از تیسوت به نام pr516 برگزار شد.

از لحاظ فنی این مدل کاملا مقاوم در برابر ضربات مستقیم و جانبی بود و مدلی کاملا مقاوم به حساب می آمد.

در سال ۱۹۶۸ هانری بردلی راننده رالی به دلیل علاقه اش به این مدل اسم آن را بر روی ماشینش نوشته بود.

در سال ۱۹۷۳ تیسوت در رالی مونت کارلو با اسپانسرینگ آلپاین شرکت کرد. در آن مسابقات تمامی به لطف برلینتز تمامی جایگاه های دوم و پنجم برتر مسابقات را از آن خود کرد. آن سال بر آن رقابت ها تسلط یافت و برای فتح مسابقات جهانی کمر همت بست.

از سال ۱۹۷۷ تا سال ۱۹۸۲ تیسوت اسپانسر تیم رنو آلپاین در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز و فرمول یک بود.

در سال ۱۹۷۷ آلپاین به فرمول یک انتقال یافت و تصادفا به عنوان اولین برند با موتور ۲ توربین بود. راننده آن ها از سال ۱۹۷۷ تا ۱۹۷۸ جین پیر جابویل بود.

در سال ۱۹۷۹ رنه آرنوکس به تیم ملحق شد.

فصل ۱۹۸۰ رنو آلپاین با جایزه بزرگ برزیلی شناخته میشد. در آنجا رنو RE20  با نوشته تیسوت در جلوی آن تزیین داده شده بود. تیم رنو آلپاین در آن مسابقه درخشید. جایگاه اول را از آن خود کرد و سریعترین دور توسط آرنوکس به ثبت رسید. در سال ۱۹۸۱ جابویل توسط آلین پروست تعویض شد.

تیم پورشه

در سال ۱۹۷۴ تیسوت اسپانسر پورشه در مسابقات ۲۴ ساعته Le Mans  شد. رانندگان آن Ballot-Lena (قهرمان اروپا در سال ۱۹۷۴) و Vic Elford  با مدل Porsche 911 Carrera  بودند.

در سال ۱۹۹۵ تیسوت اسپانسر پورشه در مسابقات ۲۴ ساعته Le Mans  با رانندگانی به نام های Lilian Bryner , Enzo Calderari , Andrea Fuchs  شد.

در سال ۱۹۷۶ تیسوت تصمیم گرفت که وارد مسابقات Formula 1  شود. آن ها به Lorris Kessel  جوان دوست نزدیک Clay Regazzoni  امید داشتند. او در مسابقات Formula 1  برای اولین فصل شرکت کرد.

تقدیم به خانواده تیسوت با نهایت احترام

Kessel  در پنج مسابقه بزرگ با ماشین آبی و سفید Brabham BT44  همراه با تیم انگلیس شرکت کرد. ماشین دوم که اسم برند تیسوت را به همراه داشت توسط Patrick Neve  در مسابقات بزرگ بلژیک رانده میشد. تیسوت همچنین همراه با لوگوی جدید خود مخصوصا برای ماشین های مسابقه ظاهر شد و همکاری خود را تقویت کرد.

کالکشن تیسوت استراتوس با طراحی برتون

در سال ۱۹۷۶ همراه با طراح خودرو به نام Nuccio Bertone  تیسوت اولین مدل دیجیتالی باتری دار خود را ساخت.

تیم ENSIGN

تیسوت اسپانسرینگ تیم ENSIGN را که توسط Morris Nunn رهبری میشد را به عهده گرفت. از سال ۱۹۷۶ تا ۱۹۷۸ جزو سه رتبه برتر بود. راننده تیم Jacky Lckx  بود.

در سال ۱۹۷۸ Jacques Laffite پیروزی بزرگی را با ماشین JS9 که با نوشته تیسوت تزیین شده بود به دست آورد.

تیم LOTUS

تیسوت اسپانسرینگ تیم شناخته شده و خلاق لوتوس را از سال ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۲ در مسابقات فرمول یک به عهده داشت به همراه رانندگانی چون Mario Andretti

در سال ۱۹۷۹ Reutemann و Andretti ماشین های لوتوس را به همراه مارک درخشان تیسوت که روی بدنه ماشین ها حک شده بود را می راندند. Andretti در سال ۱۹۷۸ به همراه لوتوس ۷۹ که حاصل طراحی خلاقانه بود و ماشین بال دار شناخته میشد قهرمان جهان شد.

این همکاری با لوتوس تا سال ۱۹۸۲ ادامه داشت. بعد از مدل های ۷۹ و ۸۰ لوتوس مدل های بعدی هم وارد قرارداد شدند و همگی با لوگوی لوتوس همراه بودند.

کالکشن TISSOT F1

در سال ۱۹۷۸ تیسوت کالکشن F1 را معرفی کرد. این سری کالکشن ساعت های رسمی تیم لوتوس

نام میگرفت که نشات گرفته از مدل های مختلف بود.

Colin Chapman موسس ماشین های لوتوس یکی از آن مدل ها را خریداری کرده و از آن در مسابقات فرمول یک استفاده کرد.

کالکشن TISSOT MARTINI RACING

این سری از سال ۱۹۸۷ ساعت های اسپورتی که دارای کرنوگراف با دقت اندازه گیری یک دهم ثانیه بودند را تولید میکرد.

تیم SAUBER MERCEDES

تیسوت با اسپانسرینگ تیم Suber Mercedes در سال ۱۹۹۴ به مسابقات فرمول یک برگشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *