تاریخچه ساعت

تیسوت ساعتی برای قهرمانان

 

 

 

داستان بین تیسوت و مسابقات ماشین سواری زمانی شروع شد که راننده سوییسی “هری زویفل” یک عکس امضا را به تیسوت در سال 1958 فرستاد. روی آن عکس این متن نوشته شده بود: تیسوت من در هر مسابقه کنار من است.

کالکشن pr16

در سال 1965 مسابقات ماشین سواری با الهام گرفتن از تیسوت برای معرفی مدلی از تیسوت به نام pr516 برگزار شد.

از لحاظ فنی این مدل کاملا مقاوم در برابر ضربات مستقیم و جانبی بود و مدلی کاملا مقاوم به حساب می آمد.

در سال 1968 هانری بردلی راننده رالی به دلیل علاقه اش به این مدل اسم آن را بر روی ماشینش نوشته بود.

در سال 1973 تیسوت در رالی مونت کارلو با اسپانسرینگ آلپاین شرکت کرد. در آن مسابقات تمامی به لطف برلینتز تمامی جایگاه های دوم و پنجم برتر مسابقات را از آن خود کرد. آن سال بر آن رقابت ها تسلط یافت و برای فتح مسابقات جهانی کمر همت بست.

از سال 1977 تا سال 1982 تیسوت اسپانسر تیم رنو آلپاین در مسابقات 24 ساعته لمانز و فرمول یک بود.

در سال 1977 آلپاین به فرمول یک انتقال یافت و تصادفا به عنوان اولین برند با موتور 2 توربین بود. راننده آن ها از سال 1977 تا 1978 جین پیر جابویل بود.

در سال 1979 رنه آرنوکس به تیم ملحق شد.

فصل 1980 رنو آلپاین با جایزه بزرگ برزیلی شناخته میشد. در آنجا رنو RE20  با نوشته تیسوت در جلوی آن تزیین داده شده بود. تیم رنو آلپاین در آن مسابقه درخشید. جایگاه اول را از آن خود کرد و سریعترین دور توسط آرنوکس به ثبت رسید. در سال 1981 جابویل توسط آلین پروست تعویض شد.

تیم پورشه

در سال 1974 تیسوت اسپانسر پورشه در مسابقات 24 ساعته Le Mans  شد. رانندگان آن Ballot-Lena (قهرمان اروپا در سال 1974) و Vic Elford  با مدل Porsche 911 Carrera  بودند.

در سال 1995 تیسوت اسپانسر پورشه در مسابقات 24 ساعته Le Mans  با رانندگانی به نام های Lilian Bryner , Enzo Calderari , Andrea Fuchs  شد.

در سال 1976 تیسوت تصمیم گرفت که وارد مسابقات Formula 1  شود. آن ها به Lorris Kessel  جوان دوست نزدیک Clay Regazzoni  امید داشتند. او در مسابقات Formula 1  برای اولین فصل شرکت کرد.

تقدیم به خانواده تیسوت با نهایت احترام

Kessel  در پنج مسابقه بزرگ با ماشین آبی و سفید Brabham BT44  همراه با تیم انگلیس شرکت کرد. ماشین دوم که اسم برند تیسوت را به همراه داشت توسط Patrick Neve  در مسابقات بزرگ بلژیک رانده میشد. تیسوت همچنین همراه با لوگوی جدید خود مخصوصا برای ماشین های مسابقه ظاهر شد و همکاری خود را تقویت کرد.

کالکشن تیسوت استراتوس با طراحی برتون

در سال 1976 همراه با طراح خودرو به نام Nuccio Bertone  تیسوت اولین مدل دیجیتالی باتری دار خود را ساخت.

تیم ENSIGN

تیسوت اسپانسرینگ تیم ENSIGN را که توسط Morris Nunn رهبری میشد را به عهده گرفت. از سال 1976 تا 1978 جزو سه رتبه برتر بود. راننده تیم Jacky Lckx  بود.

در سال 1978 Jacques Laffite پیروزی بزرگی را با ماشین JS9 که با نوشته تیسوت تزیین شده بود به دست آورد.

تیم LOTUS

تیسوت اسپانسرینگ تیم شناخته شده و خلاق لوتوس را از سال 1979 تا 1982 در مسابقات فرمول یک به عهده داشت به همراه رانندگانی چون Mario Andretti

در سال 1979 Reutemann و Andretti ماشین های لوتوس را به همراه مارک درخشان تیسوت که روی بدنه ماشین ها حک شده بود را می راندند. Andretti در سال 1978 به همراه لوتوس 79 که حاصل طراحی خلاقانه بود و ماشین بال دار شناخته میشد قهرمان جهان شد.

این همکاری با لوتوس تا سال 1982 ادامه داشت. بعد از مدل های 79 و 80 لوتوس مدل های بعدی هم وارد قرارداد شدند و همگی با لوگوی لوتوس همراه بودند.

کالکشن TISSOT F1

در سال 1978 تیسوت کالکشن F1 را معرفی کرد. این سری کالکشن ساعت های رسمی تیم لوتوس

نام میگرفت که نشات گرفته از مدل های مختلف بود.

Colin Chapman موسس ماشین های لوتوس یکی از آن مدل ها را خریداری کرده و از آن در مسابقات فرمول یک استفاده کرد.

کالکشن TISSOT MARTINI RACING

این سری از سال 1987 ساعت های اسپورتی که دارای کرنوگراف با دقت اندازه گیری یک دهم ثانیه بودند را تولید میکرد.

تیم SAUBER MERCEDES

تیسوت با اسپانسرینگ تیم Suber Mercedes در سال 1994 به مسابقات فرمول یک برگشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *