اگر عاشق ساعت هستید، بدون شک Panerai را می شناسید
برند ساعتی که اکنون در سوئیس ساخته شده و ریشه ایتالیایی دارد که قدمت آن به بیش از یک قرن و نیم می رسد. در حالی که این شرکت سابقه طولانی دارد، ظهور بینظیر آن به عنوان یک برند کلکسیونر مورد علاقه با پیروان فرقهای (گروهی به نام Paneristi) در سراسر جهان به ستاره شدن، تنها به ۲۰ سال قبل باز میگردد. در اینجا نگاهی به منشا پنرای، گذشته نظامی و دریایی آن و وضعیت نمادین امروزی آن می اندازیم.
خاستگاه پنرای و تاریخچه نظامی اولیه آن
در سال ۱۸۶۰، ساعتساز ایتالیایی، جیووانی پنرای، یک مغازه ساعتساز کوچک در فلورانس در Ponte alle Grazie افتتاح کرد تا خدمات ساعت ارائه دهد و به عنوان یک مدرسه ساعتسازی عمل کند. پنرای سالها مغازه و مدرسه کوچک خود را اداره می کرد، اما در دهه ۱۹۰۰ این شرکت شروع به ساخت ساعت برای نیروی دریایی سلطنتی ایتالیا کرد. علاوه بر این، فروشگاه، G. Panerai & Figlio، به مکان مرکزیتری در Piazza San Giovanni، روبروی Duomo، جایی که امروزه باقی مانده است، نقل مکان کرد.
با افزایش تقاضای نیروی دریایی، Panerai بازی ابزار دقیق خود را افزایش داد و در سال ۱۹۱۶، Panerai Radiomir را که از نظر درخشندگی بسیار فراتر از هر چیز دیگری در بازار بود، رونمایی کرد. Radiomir از پودر مبتنی بر رادیوم استفاده کرد که Panerai برای آن حق اختراع ارائه کرد تا صفحه ها را روشن کند. دید شدید رنگ مبتنی بر رادیوم در زیر آب توجه نظامی بیشتری را به پنرا جلب کرد.
Panerai Radiomir را معرفی می کند
دو دهه بعد، در سال ۱۹۳۶، با نزدیک شدن به جنگ جهانی دوم، نیروی دریایی سلطنتی ایتالیا دوباره به Panerai آمد تا یک ساعت دریایی بسازد که نورانی، بزرگ، آسان برای خواندن و مقاوم در برابر آب بود. نیروی دریایی به ساعتهایی نیاز داشت که به صراحت برای قورباغهنشین فرماندهی گروه زیردریایی اول نیروی دریایی سلطنتی ایتالیا طراحی شده بودند که سوار بر اژدرهای آهسته زیر آب میشد. برای به ثمر رساندن اولین ساعت های نظامی-دریایی، پانرای به رولکس روی آورد، که قبلاً Oyster را داشت، یک قاب ضد آب که این برند در سال ۱۹۲۶ ایجاد کرد. رولکس قاب ۲۶ میلی متری Oyster خود را برای Panerai بزرگ کرد و ساعت ها را با حرکت ساعت جیبی مجهز کرد. ، کالیبر رولکس ۶۱۸. Panerai درخشندگی مشهور خود را اضافه کرد و اولین نمونه های اولیه Radiomir متولد شدند.
اولین ساعتهای رادیومیر (که به وضوح شبیه ساعتهای رولکس اویستر آن زمان هستند) در آن زمان اندازه بزرگی داشتند، اما برای استفاده نظامی با اعداد و شاخصهای درخشان طراحی شدهاند که همه ویژگیهای رادیومیر امروزی است. Panerai 10 نسخه برای نیروی دریایی ایتالیا ایجاد کرد و شروع به بهبود و پیشرفت کرد. در سال ۱۹۳۸، این برند رادیومیر جدیدی را با صفحه ساندویچی معروف امروزی، با صفحات همپوشانی برای خوانایی بیشتر رادیوم درخشان، رونمایی کرد. این چهار عدد اصلی (۱۲، ۳، ۶، ۹) و شاخص های چوب را نشان می داد.
در سال ۱۹۴۰، در پاسخ به درخواست نیروی دریایی سلطنتی ایتالیا برای مقاومت در برابر آب برای مدت طولانی، Panerai رادیومیر را دوباره کار کرد و Radiomir 1940 را با جعبه ای که از یک بلوک فولادی آسیاب شده بود و یک تاج تغییر شکل داده شده بود که از مخروطی به شکل تبدیل شده بود رونمایی کرد. لوله ای با پیشرفت در مواد شب تاب، Panerai در سال ۱۹۴۹ از Luminor با یک ماده درخشان ثبت شده جدید که بر پایه تریتیوم بود رونمایی کرد. در عرض یک سال، انتقال از ماده Radiomir به Luminor کامل شد.
افزایش محبوبیت Panerai پس از جنگ جهانی دوم
در سال ۱۹۵۳، با پایان جنگ، قرارداد پانرای با نیروی دریایی ایتالیا به پایان رسید و این برند برای اولین بار ساعت های خود را در ایتالیا در دسترس عموم قرار داد. ساعت های پانرای به دلیل اندازه شان، تقاضای زیادی نداشتند. در سال ۱۹۷۲، گیدو پانرای درگذشت و کسب و کار خانوادگی به یکی دیگر از اعضای خانواده، مهندس دینو زی، رسید که نامش را رسما به Officine Panerai S.r.L تغییر داد. در دهه های بعدی، پانرای یک تجارت کوچک، اما تا حدودی مبهم در ایتالیا داشت. در سال ۱۹۹۳، این برند سه مجموعه به روز شده شامل Luminor و Mare Nostrum را منتشر کرد. این ساعت ها توجه بازیگری به نام سیلوستر استالونه را که مشغول فیلمبرداری فیلمی در ایتالیا به نام Daylight بود به خود جلب کرد. او در کنار بوتیک Panerai در فلورانس قدم زد و عاشق ظاهر جسورانه ساعت ها شد. یکی خرید و در فیلم پوشید. علاوه بر این، او از پانرای خواست که با نامش روی صفحه، کارهای بیشتری برای او بسازد. این برند نسخه محدود Sly-tech را ایجاد کرد که ۱۰ عدد از آن دارای صفحه مشکی و پنج عدد با صفحه سفید بود که استالونه آن را برای دوستان خود به آمریکا آورد.
Panerai با Richemont Group راه اندازی مجدد می کند
تقریباً در همان زمان، مجموعه Panerai توجه یوهان روپرت، رئیس گروه Vendome (گروه Richemont امروز) را به خود جلب کرد. او تأثیرات نظامی و گذشته غنی برند و ارتباط با رولکس را دوست داشت. در سال ۱۹۹۷، گروه Vendome، Officine Panerai را به قیمت حدود ۱ میلیون دلار خریداری کرد. روپرت برای نظارت بر شرکت جدید و نسبتاً نوپا به آنجلو بوناتی، مدیر اجرایی آن زمان کارتیه روی آورد و راه اندازی بین المللی Panerai را برای سال ۲۰۰۱ برنامه ریزی کرد. رویای Bonati این بود که برند را به ارتفاعات عالی برساند و یک تولید کامل و یکپارچه عمودی ایجاد کند. بوناتی با یک بودجه بازاریابی بسیار ناچیز کار می کرد. او ابتدا بر روی محصول تمرکز کرد و در سال ۱۹۹۸ از مجموعهای رونمایی کرد که دارای نوشتهای در پشت و شماره ساعت بود که با حرف A شروع میشد. پس از آن هر سال شمارههای ساعت با حرف بعدی الفبا شروع میشد. (امسال نوزدهمین تولید آن، Panerai روی حرف U است.)
با راه اندازی رسمی بین المللی Panerai توسط گروه Richemont، این برند عبارت “Laboratorio di Idee” (ایتالیایی برای آزمایشگاه ایده ها) را برای نشان دادن تعهد مداوم خود به تحقیق و نوآوری انتخاب کرد. این فلسفه ای است که امروزه پابرجاست، به ویژه با توجه به ساعت های انقلابی این برند مانند L’Astronomo و Lo Sienziato.
اولین ساعتهایی که تحت رهبری بوناتی و مالکیت وندوم/ریچمونت رونمایی شدند، لومینور و لومینور مارینا بودند و به لطف محافظ تاج و درخشندگیشان فوقالعاده جسورانه بودند. همچنین، از آنجایی که استالونه هنوز این ساعت را در فیلمها میپوشید و یکی از آنها را به آرنولد شوارتزنگر که او نیز مرتباً خود را میپوشید هدیه داده بود، مشتریان در سراسر جهان ساعتهای Panerai را میدیدند. به زودی، گروهی از دوستداران ساعت توجه خود را جلب کردند.
بوناتی آن کلکسیونرها را پرورش داد و پیروان فرقه مانند عاشقان ساعت، چیزی را تشکیل دادند که به پانریستی معروف است. این یک حرکت بزرگ در دنیای ساعت بود، به خصوص در سال ۲۰۰۰. هرگز یک برند ساعت تا این حد طرفداران وفاداری نداشت که ملاقات کنند و در مورد ساعت های خود صحبت کنند. بوناتی همچنین بر ایجاد یک تولید کامل تمرکز کرد و برخی از بهترین ساعت سازان را استخدام کرد. در سال ۲۰۰۲، این برند یک مرکز ساعت سازی به مساحت ۱۰۰۰۰ متر مربع (تقریباً ۱۰۷۶۴۰ فوت مربع) در دریاچه نوشاتل افتتاح کرد و اولین حرکت Panerai داخلی خود را با نام P. 2002، یک کالیبر دستی با عملکرد GMT رونمایی کرد.
ساعتهای نسخه محدود Panerai’s Issues Modern & Coveted
بوناتی اصرار داشت که نسخه های محدودی تولید کند تا تولید را کنترل کند و تقاضا را بالا نگه دارد. در سال ۲۰۰۶، Panerai نسخه ویژه کالیفرنیا Dial Radiomir را در سال ۱۹۳۶ منتشر کرد، نسخه ای مجدد از اولین مدل Panerai که به Marina Militare ایتالیایی ارائه شد. تنها ۱۹۳۶ قطعه ساخته شد. امروزه آن ساعت و صفحه کالیفرنیا مورد تقاضای Paneristi هستند. دیگر چاپ های مهم دیگر شامل Mare Nostrum، نسخه ۹۹ قطعه ای از ساعتی بود که Panerai برای افسران عرشه نیروی دریایی در سال ۱۹۴۲ طراحی کرده بود. علاوه بر این، این برند تاریخچه دریایی خود را تقویت کرد و با دنیای قایقرانی همکاری کرد و به شدت با قایقهای کلاسیک کلاسیک جهان درگیر شد. Panerai همچنین ردپای خرده فروشی خود را گسترش داده است و دارای ۷۵ فروشگاه در سراسر جهان است، از جمله ۱۳ فروشگاه در آمریکا. در اوایل سال جاری، بوناتی پس از ۲۰ سال انتقال Panerai از گمنامی نسبی به شهرت بینالمللی، از سمت مدیرعاملی کنار رفت. مدیرعامل تازه منصوب شده، ژان مارک پونترو، از برند Roger Dubuis است و تمایل زیادی به Panerai Submersibles دارد. جالب خواهد بود که ببینیم در ادامه چه اتفاقی می افتد. در همین حال، دوستداران Panerai باید برای دستیابی به برخی از ساعتهای خوب که در دوران از سال ۱۹۹۷ تا به امروز تولید شدهاند، دست به کار شوند.
امیدوارم از مقاله پنرای لذت برده باشین برای خرید ساعت محصولات دیگر به سایت برناردگاری مراجعه فرمایید.