در سال ۱۹۱۷، برادران فریتز، ارنست و ورنر شلوپ تصمیمی گرفتند که زندگی آنها و نسل های آینده را تغییر داد: آنها ساعت ساز شدند. آتلیه محقر آنها در قسمت تغییر کاربری یافته خانه والدینشان در دهکده لنگناو سوئیس قرار داشت. Schlup & Co از طریق انرژی بی امان و توانایی غیرعادی خود برای شناسایی فرصت های جدید، شروع امیدوارکننده ای داشت و با طیف گسترده ای از واردکنندگان در سراسر جهان توافق نامه امضا کرد. در پایان جنگ جهانی دوم، این کارخانه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ساعت‌های ساعت بود که نام آن مترادف با کیفیت ساخت سوئیس بود. این زمینه را برای ماجراجویی بزرگ بعدی برادران ایجاد کرد – راه اندازی برند ساعت خود. وارد رادو شوید.

گرانترین ساعت رادو

اسب طلایی اگر بتوانیم آن را تصور کنیم، می توانیم آن را بسازیم. و اگر بتوانیم آن را بسازیم، خواهیم توانست.» این شعار الهام بخش با راه اندازی اسب سبز رادو در سال ۱۹۵۷ همراه بود. ساعت پیشگامانه فصل جدیدی را برای خانواده Schlup رقم زد. پس از چهل سال موفقیت، برادران برند ساعت خود را به نام Rado که کلمه ای در اسپرانتو به معنای “چرخ” است، آغاز کردند.

فرمول رادو برادران پس از تعویض آتلیه خانوادگی خود با یک کارخانه خاص، هرگز به عقب نگاه نکردند. در سال ۱۹۶۲، آنها اولین ساعت ضد خش جهان را با نام Rado DiaStar عرضه کردند. این از فلز سخت فوق العاده مقاوم ساخته شد – یک نوآوری فنی چشمگیر – و دارای یک رویکرد طراحی آینده نگر بود که در حال تبدیل شدن به یک رشته حیاتی از DNA برند بود. تبدیل ایده‌های رویایی به پدیده‌های پرفروش، فرمولی بود که رادو خودش ساخت.

در همان سال، اولین ساعت رادو غواصی خود با نام Captain Cook را با هدف «پزشکان، مهندسان، ورزشکاران، غواصان در اعماق دریا، رانندگان اتومبیل های مسابقه ای» معرفی کرد. امضای آن یک لنگر چرخشی بود که نشان می داد چه زمانی ساعت باید سرویس شود. کاپیتان کوک تخیل عموم را تسخیر کرد و ثابت کرد که یکی از ماندگارترین طرح های رادو است. لنگر به لوگوی رادو تبدیل شد و در برخی بازارها از خود نام تجاری مهمتر بود.

Elegance به طور مشابه مربع و درشت بود اما دارای دیافراگم بزرگتر و هشت وجهی بود. هر دو مدل از نظر فنی جلوتر از زمان خود بودند و با سیلوئت های معاصر خود جذابیت را به خود جلب کردند.

گلیسیر در دهه جت کنکورد و رایانه شخصی، در دهه ۱۹۷۰ رادو خود را به عنوان ساعتی برای افراد پیش از زمان خود تثبیت کرد. تیم تحقیق و توسعه Rado با آزمایش مواد آینده‌نگر و فناوری پیشرفته، طرح‌هایی را برای ساعت‌های بسیار اصلی ایجاد کرد. دو مدل از تجربی‌ترین مدل‌های تیم طراحی رادو در این دوره Elegance و Glissière بودند. Glissière چشم‌نواز که در سال ۱۹۷۶ عرضه شد، یک ساعت مربعی بود، با لبه‌های مایل جسورانه و نمایش زمان بر روی صفحه مشکی از طریق دیافراگم گرد. کریستال یاقوت کبود لبه به لبه و متالیزاسیون آن دو عنصری هستند که مترادف با طراحی رادو شدند.

عنصری شهرت رادو به عنوان استاد مواد در دهه ۱۹۸۰ با برخی از بادوام ترین و لوکس ترین ساعت های جهان تثبیت شد. در سال ۱۹۸۳، ساعتی رادو آناتوم وارد بازار شد، ساعتی که گفته می‌شود «برای راحتی کاربر، خود را به مچ دست قالب می‌کند». یاقوت کبود استوانه ای آن نیز ابتدا ساعت سازی بود. موفقیت آنی بود. برای جشن راه اندازی رادو آناتوم در نیویورک، اندی وارهول یک نقاشی ۱×۱ متری ساخت که یکی از آخرین آثاری است که او تا به حال ساخته است.

انتگرال سال ۱۹۸۶ همراه با رادو انتگرال فرا رسید و صنعت ساعت را با استفاده از سرامیک با تکنولوژی پیشرفته مقاوم در برابر خراش متحول کرد، ماده ای که بیشتر برای هواپیماهای با سرعت فوق العاده استفاده می شود. این راه را برای نماد Rado Ceramica هموار کرد، احتمالاً اولین ساعت در جهان با دستبند، تاج و قاب تماماً از این ماده با تکنولوژی بالا ساخته شده است. سال ۱۹۸۶ به دلیل دیگری نیز سال مهمی بود. رادو به SMH (در سال ۱۹۹۸ به گروه سواچ تغییر نام داد) پیوست و به این برند کمک کرد فاز بعدی نوآوری خود را که توسط مواد پیشروتر هدایت می‌شود، تقویت کند.وارد هزاره جدید شوید و رادو توسعه محصول خود را سرعت بخشید. در سال ۲۰۰۲، کارخانه سوئیس از Rado V10K رونمایی کرد. ساخته شده از الماس با تکنولوژی بالا، با قدرت غیرقابل درک ۱۰۰۰۰ ویکرز، به عنوان سخت ترین ساعت جهان در رکوردهای جهانی گینس ثبت شد. نقطه عطف دیگری در مهندسی سوئیس با شاهکار سرامیکی فوق باریک، True Thinline به دست آمد. بدنه مونوبلوک سرامیکی با فناوری پیشرفته با اندازه‌گیری تنها ۴.۹ میلی‌متر، سبکی فوق‌العاده و خطوط مینیمالیستی را به True Thinline بخشیده است. این تکنیک موج دیگری از پیشرفت‌های طراحی، به ویژه Rado HyperChrome را فعال کرد.

در سال ۲۰۱۱، فیزیکدانان و مهندسان در Lengnau از Ceramos™، یک ماده با تکنولوژی بالا که در ابتدا در سال ۱۹۹۳ برای Rado Sintra معرفی شد، پرده برداری کردند و درخشندگی فلز و سختی سرامیک های با تکنولوژی بالا را ارائه می داد. سرامیک های انقلابی رادو زمینه را برای همکاری با لیست بلندبالایی از فوق ستاره های طراحی جهانی، مانند r5.5 توسط طراح محصول بریتانیایی جاسپر موریسون، فراهم کرد.

لوکوربوزیه

True Thinline Les CouleursTM در ارتباط با Le Corbusier، مجموعه‌ای از ساعت‌ها در ۹ رنگ زنده، تنها جایگاه رادو را در خط مقدم طراحی ساعت تایید کرد. کاپیتان کوک با فناوری پیشرفته سرامیک در سال ۲۰۲۱ یک نماد طراحی گرفته و آن را برای قرن بیست و یکم دوباره تعریف کرده است. آینده ساعت ساز Lengnau روشن تر از همیشه به نظر می رسد. همانطور که برادران شلوپ می گفتند، “اگر بتوانیم آن را تصور کنیم، می توانیم آن را بسازیم.” و اگر بتوانیم آن را بسازیم، خواهیم کرد!’

رادو که به تولید طرح‌های بادوام و نفیس اختصاص دارد، به یکی از شرکت‌های پیشرو در تولید ساعت‌ لوکس سوئیسی تبدیل شده است. میراث پیشرو ماندن در کنار آرزوی تولید ساعت‌های راحت، ایمن و با تکنولوژی بالا، موفقیت رادو را در طول سال‌ها تضمین کرده است. سابقه این برند در استفاده از مواد نوآورانه که قبلاً در ساعت سازی دیده نشده است، چیزی است که آن را واقعاً در بازار متمایز می کند. رادو که دائماً به دنبال پیشرفت بعدی است، همیشه توانسته است ما را با هر کشف جدید خوشحال کند و ما را مشتاقانه در انتظار ببینیم که چه چیزی در آینده خواهد آمد.

رادو یک برند لوکس ساعت سوئیسی است که متعلق به گروه سواچ است. این شرکت در سال ۱۹۱۷ با نام Schlup & Co توسط برادران فریتز، ارنست و ورنر شلوپ در خانه والدینشان در Lengnau، برن، سوئیس تأسیس شد. برند ساعت «رادو» در سال ۱۹۵۷ با معرفی اسب سبز رادو راه اندازی شد.

امیدوارم که از مقاله بالا لذت برده باشید برای دیدن از محصولات دیگر از وب سایت برنارد گالری دیدن فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *