همه چیز از زمانی شروع شد که مسافر مشتاق فیلیپ تایساندر از بازاریابی فاصله گرفت تا به استرالیا برود. جایی در طول راه، او با یک جنتلمن جذاب از جزایر بریتانیا ملاقات کرد که حس ذاتی سبکی بی عیب و نقص و بی بند و بار را از خود تراوش می کرد. ایستادن در میان بلند شدن آقا، علاقه خاص او به پوشیدن ساعت های قدیمی همراه با بند های قدیمی ناتو بود. تایساندر هرگز چنین چیزی را ندیده بود و انقلابی در همان لحظه در ذهن او متولد شد: ساعتهای مینیمالیستی با بندهای قابل تعویض. او به خانه رفت و شرکتی را بر اساس این مفهوم راهاندازی کرد و هیچگاه آقایی را که الهامبخش آن بود فراموش نکرد. نام آن آقا دانیل ولینگتون بود.
بعد از گذشت پنج سال، شرکت ساعت سازی سوئدی تایساندر، دانیل ولینگتون (به اختصار DW) در حال سوار شدن بر موج تقاضای مصرف کنندگان برای لوکس ارزان قیمت است. تنها در سال ۲۰۱۵ بیش از ۲۰۰ میلیون دلار فروش داشت تا به یکی از سریعترین تولیدکنندگان ساعت مچی در تاریخ اخیر تبدیل شود.
بعد از گذشت پنج سال، شرکت ساعت سازی سوئدی تایساندر،ساعت دانیل ولینگتون (به اختصار DW) در حال سوار شدن بر موج تقاضای مصرف کنندگان برای لوکس ارزان قیمت است. تنها در سال ۲۰۱۵ بیش از ۲۰۰ میلیون دلار فروش داشت تا به یکی از سریعترین تولیدکنندگان ساعت در تاریخ اخیر تبدیل شود. چنین حرکتی به معنای واقعی کلمه رویایی است که به حقیقت می پیوندد، و علاوه بر این، نمونه بارز شرکتی است که کاری را ابتدا انجام می دهد و آن را به بهترین شکل انجام می دهد. و در حالی که در پی رویکرد ساده اما پیچیده تایساندر، تعداد بیشماری تقلید کننده پول نقد ایجاد شدهاند، تقریباً هیچکدام از آنها با تعهد مطلق او برای ساخت محصولی شایسته با قیمتی مقرونبهصرفه مطابقت ندارند.
آنچه DW را از بسته جدا می کند، روش ترکیب استانداردهای سنتی صنایع دستی با تکنیک های جدید در بازاریابی جهانی است. به عنوان مثال، این شرکت به عنوان یک فروشگاه اینترنتی شروع به کار کرد و از آنجا رشد کرد و از رسانه های اجتماعی به طور انحصاری برای تبدیل شدن به حضور جهانی امروزی استفاده کرد. رسانه های اجتماعی در واقع هنوز هم تقویت کننده اصلی در پس افزایش شهاب سنگی این شرکت هستند. این وب سایت به تنهایی بیش از ۷ میلیون بازدید در ماه ایجاد می کند و صفحه اینستاگرام بیش از ۲ میلیون دنبال کننده دارد. یک محصول نمادین با شناسایی فوری برند را وارد کنید و ما به دنبال یک غول بزرگ هستیم. و فکر کردن همه چیز از یک نجیب زاده بریتانیایی مرموز به نام دنیل ولینگتون شروع شد که ساعت های قدیمی با بند های ناتو فرسوده می پوشید.
از آنجایی که DW شرکتی است که به ظرافت خود می بالد، مدل Dapper شبیه به کلاسیک بود و متغیرهای کوچکی بود که همه تفاوت را در جهان ایجاد می کرد. برای مثال عقربه های کوارتز زیبا، سایه خیره کننده ای از آبی عمیق هستند. به جای خطوط پررنگ کوچک برای علامت گذاری ساعت، محیطی از اعداد رومی پر زرق و برق و همچنین نمایشگر تاریخ در پایین وجود دارد. به همراه یک کیف نقره ای یا رزگلد ارائه می شود و مانند همیشه، بند های چرمی صاف قابل تعویض هستند.
این روزها، بیشتر شرکتها در حال رقابت برای اضافه کردن هزاران ویژگی جدید به هر گجت هستند. ما شخصاً متشکریم که برخی از شرکتها در جهت مخالف حرکت میکنند و از خود میپرسند چه چیزی را میتوانند برای دستیابی به بهترین نتایج حذف کنند. و وقتی میبینید که مینیمالیسم به خوبی انجام شده است، مملو از حسی وصفناپذیر میشوید، مکاشفهای از وجود، گویی این محصول هالهی همه آن چیزهای ناگفته را مستقیماً به روح شما منتقل کرده است. DW کاملاً درک می کند که کمتر، بیشتر است، فلسفه ای که در سال های آینده موفقیت های زیادی را برای آنها به ارمغان خواهد آورد.
طراحی
دنیل ولینگتون دوست داشت ساعت هایش را روی بندهای قدیمی ناتو بپوشد. فیلیپ آنقدر از ایده و احساس این ترکیب خوشش آمد که می خواست این ایده را در خط ساعت های خود بگنجاند. اهمیت نازک و ظریف ساختن ساعت – او میخواست طراحی تمیز و بدون ویژگیهای زیاد داشته باشد که با الگوها و رنگهای مختلف بندهای نمادین ناتو خوب به نظر برسد. پس از بازگشت از سفر، فیلیپ نشست و شروع به تماشای ترکیب متفاوتی کرد که خودش دوست داشت. مهم این بود که او شخصاً ساعت را دوست داشت یا می دانست که هرگز نمی تواند آن را بفروشد و به آن افتخار کند. به آرامی اما مطمئناً یک ساعت زیبا ظاهر شد. نازک، تصفیه شده و کاملا گرد بود. مینیمالیست و بدون ویژگی های بیش از حد بود. او معتقد است که طراحی سنتی و در عین حال واضح کاملاً با بند ناتو رنگارنگ و بند چرمی ظریف که تقریباً برای همه افرادی که حس طراحی کلاسیک و جاودانه دارند جذابیت دارد.
تسمه ناتو
تسمه های ناتو از نیروی دریایی بریتانیا سرچشمه می گیرند، جایی که غواصان از تسمه های نایلونی قوی روی لباس های خیس خود استفاده می کردند. اگرچه آنها در اصل برای جلوگیری از زنگ زدگی ساخته شده بودند، فیلیپ از ظاهر و تطبیق پذیری آنها خوشش می آمد. به همین دلیل است که او میخواست خطی از تسمههای مختلف با رنگها و الگوهای مختلف ایجاد کند – اما همه با پیوندی قوی با جزایر بریتانیا.
فهرست Inc. 5000 Europe 2017 نشان میدهد که دانیل ولینگتون ممکن است یکی از پرهیجانترین شرکتهای نوردیک در سراسر جهان باشد، اما در پس همه اینها یک ماده واقعی وجود دارد. این شرکت ساعت که توسط فیلیپ تیساندر ۳۲ ساله سوئدی راه اندازی شده است، به تازگی توسط Inc. به عنوان سریع ترین شرکت خصوصی در حال رشد اروپا در رتبه بندی شرکت قرار گرفت. ویراستاران لیست دریافتند که رشد سرسام آور درآمد ۳ ساله این شرکت تا پایان آن تقریباً ۴۷۰۰ درصد بوده است. سال ۲۰۱۵. داستان جذاب تایساندر به خوبی ضبط شده است. پس از صرفه جویی در حدود ۲۰۰ هزار کرون و راه اندازی نام تجاری خود دانیل ولینگتون، تایساندر برای یک سفر طولانی رفت. هنگامی که او بازگشت، ۶۰۰ سفارش در فروشگاه اینترنتی او منتظر بودند. سه سال بعد DW سالانه یک میلیون ساعت میفروشد. امروزه DW در بیش از ۶۰۰۰ فروشگاه در ۷۵ کشور، از جزایر فارو گرفته تا ژاپن، به فروش میرسد. علاوه بر این، تایساندر مالک کل شرکت است زیرا از هیچ سرمایه خارجی استفاده نکرده است. بقیه ۱۰ شرکت برتر تحت سلطه شرکت های نوردیک هستند. همه به جز یکی سوئدی. دو شرکت فناوری در میان آنها هستند. به گزارش NyTeknik، شرکت تجارت الکترونیک Furniture Box و همچنین Cabonline Technologies، که به شرکتهای تاکسی سوئدی این امکان را میدهد تا با فناوری اپلیکیشن خود بازی را با اوبر هم سطح کنند. شرکت فنلاندی فنلاندی Odeal یک سرویس صورتحساب است که وظایف اداری فریلنسرها را برعهده می گیرد و رتبه چهارم را به خود اختصاص می دهد.
در اینجا چهار راز موفقیت شرکت سوئدی آورده شده است:
۱. بازاریابی. در دانیل ولینگتون، رسانه های اجتماعی به عنوان بخشی از تجارت اصلی در نظر گرفته می شوند. آنها به طور سیستماتیک از اینفلوئنسر مارکتینگ برای دستیابی به مشتریان خود استفاده کرده اند. به جای پرداخت هزینه برای تبلیغات، ساعتهایی را به ستارههای تاثیرگذار اینستاگرام هدیه میدهند و در مقابل این ستارهها ساعتها را به دنبالکنندگان خود نشان میدهند. برخی از ستاره های بزرگتر پولی پرداخت می کنند. تقریباً یک میلیون رسانه در اینستاگرام با برچسب #danielwellington وجود دارد. صفحه دانیل ولینگتون دارای ۳.5K رسانه است، به این معنی که بقیه توسط طرفداران برند ارسال شده است. انگیزه اصلی آنها برای استفاده از هشتگ، برنده شدن در یکی از چندین مسابقه عکاسی است که توسط DW برگزار می شود. اما حتی اگر در یک مسابقه عکس برنده نشوند، فقط این واقعیت که در نهایت در صفحه ای با ۲.۴ میلیون فالوور بازنشر می شود انگیزه کافی دارد: به هر حال دیده شدن صفحه اینستاگرام آنها به طور قابل توجهی افزایش می یابد. دانیل ولینگتون بهترین مثال در مورد چگونگی ایجاد یک پویایی اجتماعی با فضیلت در اینستاگرام است: رقبای مشابه در بخش ساعت مانند MVMT، Cluse، Kapten & Son، Leny Harper به معنای واقعی کلمه استراتژی او را کپی/برش میکنند. اما این استراتژی به قدری موثر است که سایر بخش ها نیز از تکنیک های مشابه استفاده می کنند.
۲. زمان بندی. زمانی که دانیل ولینگتون در سال ۲۰۱۱ تاسیس شد، اقتصاد جهان شروع به بهبودی از بحران مالی کرده بود و صنعت ساعت از آن زمان تاکنون رشد خوبی داشته است.
۳. توزیع. این ساعت ها در شنژن چین تولید می شوند. در همان شهری که بسیاری از برندهای دیگر ساعت های خود را تولید می کنند. از آنجایی که ساعتها در چین ساخته میشوند و از حرکات کوارتز ژاپنی استفاده میکنند، این امکان را فراهم میکند که بیشتر سرمایهگذاری صرف تبلیغات شود و به حاشیه سود بالا میافزاید.
۴. قیمت. اینکه ساعت های دنیل ولینگتون ارزان هستند یا خیر، یک موضوع مشخص است. اگر آنها را با رقبای خود مقایسه کنید ارزان هستند. اگر آنها را با هزینه ساخت ساعت در چین مقایسه کنید، گران هستند. با این حال، قیمت فروش نسبتا پایین یک ساعت دنیل ولینگتون اغلب گفته می شود که عامل موفقیت در رسیدن به نسل هزاره است، و آنها به داشتن آن با کیفیت و ظاهر خوب افتخار می کنند.
ساعتی برای هر مناسبتی
ساعت دانیل ولینگتون بدون شک برای هر موقعیتی مناسب است. صرف نظر از اینکه در یک رویداد کراوات سیاه شرکت می کنید، یک بازی تنیس بازی می کنید یا از یک روز آفتابی در کلوپ ساحلی لذت می برید – دانیل ولینگتون یک همراه زیبا است. تمام صفحههای ساعت بهطور ویژه طراحی و توسعه یافتهاند تا کاملاً با بند نازک ناتو و چرمی که میتوانید با آنها سفارش دهید، مطابقت دارند. از آنجایی که همه بند ها قابل تعویض هستند، می توانید برای هر روز هفته یک ساعت متفاوت داشته باشید.